Genital Siğiller

Genital bölgede görülen siğiller ne anlama gelir, bulaşıcı mıdır?

Öncelikle EVET bulaşıcıdır. Bu lezyonların tümüne halk arasında siğil denilmekle birlikte, hepsi aynı nedene bağlı değildir. Çoğunlukla cinsel yolla bulaşan bu lezyonlar ortak kullanım alanlarından ve havlu gibi kişisel eşyalardan bulaşabilir. Öncelikle lezyonun ne olduğu, tedavi gerektirip gerektirmediği doktor tarafından kararlaştırılmalıdır. Bu lezyonların bir kısmı kişinin eşine bulaşabilir ve ciddi hastalıklara yol açabilir.

Genital bölge siğilleri erkekte ve kadında farklı mıdır?

Esas olarak farkı erkeklerde daha kolay tanı konulmasıdır. Kadınlarda genellikle jinekolog kontrollerinde rahim ağzında tespit edilir. Bu durumda kadınlara yapılacak tedavi ardından mutlaka eşlerininde üroloji doktoru tarafından kontrol edilmesi önerilmelidir. Bazı durumlarda erkekler kendilerindeki küçük lezyonları önemsememekte ve böylece eşlerini tekrar tekrar enfekte etmektedirler.

Genital bölge siğilleri erkeklerde de ciddi hastalıklara neden olabilir mi?

Olabilir, erkeklerin genital bölgelerinde bulunan siğiller penis ucuna doğru yayılarak, oradan da üretra dediğimiz, penis içerisindeki idrar kanallarına geçebilmekte ve burada benzer lezyonlara yol açabilmektedir. Maalesef bu aşamaya gelen hastalıklarda kötü huylu hastalıklar ve idrar yolu darlıkları gibi tedavileri daha güç durumlar ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle genital bölge siğillerinde erken tanı ve tedavi son derece önemlidir.

Genital bölge siğillerinden korunmak için kondom kullanımı faydalı mıdır?

Faydalıdır ancak %100 değil. Kondom kullanımı başlangıç döneminde sadece altındaki kısmı enfeksiyondan korur. Partnerde genital siğil (kondülom) varsa, prezervatifin  bittiği bölgede halka şeklindeki alanda siğiller görülebilir. Sınırlı olmakla birlikte kondom kullanımı, diğer cinsel yolla bulaşan hastalıklarda olduğu gibi, önemli oranda koruyucudur.

Genital bölge siğilleri ne şekilde tedavi edilir?

Tedavi şekli genellikle siğillerin büyüklüğü ve yerine göre karar verilir. Koterizasyon, kriyo (dondurma yolu ile), cerrahi olarak çıkararak tedavi edilebilir. Küçük lezyonlar kriyo ve koter ile tedavi edilirken, geniş tabanlı lezyonlarda, siğilin tabanı ile çıkarılarak geride kalan izin tamir edilmesi gerekir.

Genital siğiller tedavi sonrası tekrar edebilir mi?

Evet tekrar edebilir. Bunlar virüs denilen canlıların yaptığı enfeksiyonlardır. Tedavi esnasında bu virüslerin bulaştığı ancak henüz siğillerin oluşmadığı cilt bölgelerinden, tedavi sonrası haftalar hatta aylar sonra bile yeni siğillerin çıkması ihtimal dahilindedir.

Genital siğil nedeni ile tedavi edilmiş bir hastanın nelere dikkat etmesi gerekir?

Öncelikle bu tür siğillerin tekrarlama ihtimali olduğu mutlaka hatırlanmalıdır. Çıkarılan siğil yapılabiliyorda genetik tiplendirme açısından tahlil edilmelidir. Çünkü bu siğillerin bazıları daha tehlikelidir. Kişinin eşinin veya partnerinin mutlaka jinekolog doktor tarafından kontrolü önerilmelidir. Bu siğillerin kadınlarda daha ciddi hastalıklara yol açtığı unutulmamalıdır. Ayrıca cinsel yolla bulaşan hastalıklar için bilgilendirme ve korunma çok önemlidir.

Genital siğillerde aşı uygulamasının faydası varmıdır?

Evet. Aşı uygulaması özellikle kadınlarda belli bir yaş öncesi yapıldığında ciddi oranda faydalıdır. Erkeklerde de aşı uygulamaları yapılmaktadır.